Today’s Focus:Phrase(Fix 的片語用法)

Teacher Sophia says ~

fix sth. for sb. 為某人安排某事

A:I’ve fixed it for you to meet my manager.

我已經幫你安排跟我們經理會面了。

B:You have? Thank you so much.

你安排好了?太謝謝你了。

fix a problem 解決問題

A:Is there any way we can fix this problem?

我們有辦法解決這個問題嗎?

B:It is hard to say. It is quite difficult.

很難講。這真的滿難的。

be fixing to….. 計劃要做……

A:I’m fixing to go to Japan next month.

我計劃下個月要去日本。

B:Can I go with you?

我可以跟你一起去嗎?

fix food / drinks 準備食物 / 飲料

A:I am so hungry. Do you have any food that I can eat?

我好餓喔。你有東西可以給我吃嗎?

B:Sure.Let me fix you a sandwich.

當然。我幫你做一個三明治吧。

*與fix有關的片語還有很多,大家一起來幫忙找找看!

 

出處:Way Cool Teens 98年10月第197期

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 English Bell 的頭像
    English Bell

    Englishbell1234的部落格

    English Bell 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()